Otvorena konferencija o kulturi u digitalnoj eri

Datum: 2015-06-12

Britanski ambasador u Srbiji Denis Kif i ministar kulture Ivan Tasovac otvorili su danas u Beogradu dvodnevnu konferenciju "Marketing i komunikacije institucija kulture u digitalnoj eri" na kojoj će biti reči o položaju kulture i preokretu u komunikacijama u digitalnom dobu.

Takođe, na konferenciji će biti reči o unapređenju komunikacije umetničkih programa i aktivnosti institucija kulture kroz primere iz Britanije.

Konferencija je praktična primena memoranduma o saradnji u oblasti kulture i umetnosti koji su nedavno potpisali predstavnici British Council-a i Ministarstva kulture i informisanja Srbije.

Digitalne tehnologije su u potpunosti promenile svakodnevni život pa je i kultura primorana da se promeni, rekao je na otvaranju Kif. "Sa jedne strane, ceo svet je povezan a sa druge strane zbog dostupnosti zabavnih sadržaja kultura mora da se bori za svoje mesto. Globalna kriza joj takođe ne ide na ruku".

Ova konjferencija je prilika da se osmisle nove komunikacije i način rešavanja ovih problema i vreme da se razmene dobra iskustva Velike Britanije i Srbije, dodao je Kif.

Tasovac je ocenio da živimo u vreme u kome su digitalne tehnologije dramatično izmenile našu stvarnost.

"Ukoliko se institucije kulture ne prilagode novoj stvarnosti, izgubiće korak sa vremenom, sa svojom publikom ali i sa svojom osnovnom misijom: da učine svoje sadržaje dostupnim što širem krugu ljudi", rekao je Tasovac.

On je podsetio na eksperiment Centra za digitalne humanističke nauke koji je na veb stranici reklakaza.la počeo - sa budžetom od nula dinara ali dobrom idejom i pristupom internetu -da objavljuje zaboravljene reči iz Srpskog rječnika Vuka Stefanovića Karadžića.

Ovaj projekat je za nekoliko meseci trajanja privukao pažnju preko 24.000 sledbenika na Fejstubku što je za Tasovca primer inicijative koja "nije bila uspešna samo zato što je bila popularna, nego zato što je pokazala kako se jedan važan deo srpskog kulturnog nasleđa može učiniti dostupnijim i razumljivim mlađim generacijama".

Moramo prihvatiti internet i digitalne tehnologije ne kao cilj za sebe nego kao nezaobilazni kanal komunikacije i platformu za razmenu znanja i mišljenja, rekao je Tasovac.

"Da bi institucije kulture privukle publiku, one moraju da izađu iz svojih ustaljenih okvira. Kultura nije nešto što se samo čuva u muzeju: kultura je dihalog, kolektivno pamćenje, svest o tome kako prošlost utiče na sliku koju stvaramo danas i o sebi i o drugima. Kultura je spona između idealizovane, sublimirane slike o prošlosti i odlučne, aktivne i dinamične vizije budućnosti koje svako društvo želi da izgradi za sebe", rekao je ministar.

"Zato institucije kulture ne treba samo da ljubomorno čuvaju svoje blago već isto tako da omogućuju i pospešuju društveni dijalog", zaključio je Tasovac.

Regionalni direktor za oblast umetnosti British Council-a Gregori Neš u svom izlaganju osvrnuo se na rad Britanskog saveta i dobre saradnje njegove kuće sa mladim umetnicima na velikim projektima poput izložbi, filmskih festivala...

Kolumista "Gardijana", PR agent Mark Borkovski počeo je svoje izlaganje fotografijom skupa koju će okačiti na Tviter, budući da je po svom priznanju veliki zavisnik od drušvenih medija.

Cilj njegovog predavanja je da pokuša da ponudi odgovor na nekoliko ključnih pitanja - Šta zapravo znači dobra komunikacija danas? Kako od institucije napraviti brend? Kako promeniti imidž neke institucije? Kako privući nove publike.

http://www.tanjug.rs/full-view.aspx?izb=183972


Lowest Price Cialis Sold Online Cheap Cialis

Buy Generic CialisErectile Dysfunction Pills

Buy Sildenafil Buy Cialis without prescription Buy Cialis

Cialis Price Order Cialis Order Cialis Generic